با شروع هفته سلامت و هفته مشاغل جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان در مقطع متوسطه اول از رشته‌های درمانی بیمارستان دکتر بسکی گنبد کاووس بازدید شد.

یکی از شیوه‌های اجرایی راهنمایی شغلی، بازدید از مراکز و محیط شغلی و انجام مصاحبه توسط دانش آموزان می‌باشد که در این راستا دانش آموزان پیوند و آزادگان اسلام از بخش‌های‌ مختلف این بیمارستان بازدید و با رشته‌های مختلف گروه پزشکی و پیراپزشکی آشنا شدند.

در این بازدید دانش آموزان از بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل، بخش بستری و زایشگاه، جراحی زنان، کلینیک داخلی بازدید کردند.گفتنی است در این بازدید در مورد کار با دستگاه‌ها و جایگاه و اهمیت شغلی رشته ها، کار با دستگاه‌های چشمی، نحوه پذیرش بیمار و انجام عمل‌های مختلف و نوع تخصص هر پزشک توضیحاتی در مورد بیماری‌های داخلی، رشته پرستاری و بهیاری، رشته مامایی و نحوه استفاده از دستگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های لازم برای مادران باردار به دانش آموزان ارایه شد.

هفته معرفی مشاغل، فرصتی است تا دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی با مشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند.آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش آموزان می‌دهد تا متناسب با استعداد، توانایی، رغبت ، هوش و علایق خود نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آنها می‌شود، اقدام نمایند.