رفع موهای زائد

از بین بردن موهای زائد با لیزر

برداشتن مو با لیزر یک روش پزشکی است که از یک پرتوی نور لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کند. در این روش، پرتوهای نور به صورت کاملاً متمرکز به فولیکول‌های مو تابانده می‌شوند. ملانین (رنگدانه) موجود در فولیکول، نور را جذب می‌کند و به این ترتیب فولیکول مو آسیب می‌بیند و این امر مانع از رشد مو در آینده می‌شود.

لیزر موهای زائد
این روش یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی است که در دنیا انجام می‌شود. از بین بردن مو با لیزر، برای افرادی با پوست روشن و موی تیره بهترین نتیجه را دارد. معمولاً تعداد جلسه‌های درمانی بسیاری نیاز است تا ناحیه وسیعی از بدن بدون مو شود. در برخی مواقع ممکن است درمان‌های دوره‌ای مورد نیاز باشد.
در این مرکز از دستگاه لیزر Alexandrite برای از بین بردن یا کاهش موها استفاده می‌شود که برای انواع پوست‌ها مناسب است. این دستگاه به عنوان یکی از کارآمدترین و مؤثرترین سیستم‌های لیزر در بازار امروز شناخته شده و یک استاندارد طلایی برای عمل لیزر برداشتن موها می‌باشد که نتایج رضایت‌بخشی حتی برای پوست‌های برنزه و تیره ارائه می‌دهد. سیستم نامبرده شامل اسپری خنک کننده‌ای است که قبل از هر شات لیزر، روی پوست اسپری می‌شود. این امر علاوه بر راحتی بیشتر بیمار و ایجاد درد و سوزش کمتر باعث جلوگیری از لک شدن و سوختن پوست بیمار در اثر لیزر می‌شود.

 

فواید از بین بردن موها با لیزر

لیزر برای از بین بردن موهای صورت، چانه، دست‌ها، پاها و دیگر قسمت‌های بدن قابل استفاده است. هنگامی که لیزر موی زائد توسط متخصصان ماهر انجام می‌شود نتایج طولانی مدتی نسبت به الکترولیز، اپیلاسیون، اصلاح و … خواهد داشت. فواید دیگر این روش عبارتند از:
• دقت: لیزر می‌تواند به صورت انتخابی موهای تیره و ضخیم را مورد هدف قرار دهد در حالی که پوست اطراف آن را سالم نگه می‌دارد.
• سرعت: هر پالس لیزر در کسری از ثانیه عمل می‌کند و در همین زمان کوتاه می‌تواند تعدادی مو را از بین ببرد. نواحی کوچک مانند پشت لب را می‌توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد اما لیزر نواحی بزرگ همچون کمر یا پاها، ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.
• قابل پیش‌بینی بودن: به طور میانگین ۹۰ درصد بیماران پس از سه تا پنج جلسه، از بین رفتن دائمی موها را تجربه خواهند کرد.

 بیمارستان بسکی لیزر موهای زائد

پیش از عمل لیزر موها

عمل لیزر برای برداشتن موها تنها از بین بردن موهای زائد نیست. این یک روش پزشکی است که نیازمند آموزش بوده و به صورت بالقوه خطرهایی را نیز به همراه دارد. پیش از انجام عمل لیزر، شما باید اعتبار پزشک یا تکنسینی که این عمل را انجام می‌دهد، بررسی کنید.
عملکرد دستگاه لیزر Alexandrite به علت برخورداری از قدرت بالا و نوع لیزر که مخصوص جذب در ملانین مو است، به طول مو بستگی ندارد و شما می‌توانید از هر روشی که موجب کندن موها از ریشه نشود، ‌استفاده کنید. در صورتی که در حال برنامه‌ریزی برای برداشتن موها با لیزر هستید، باید عمل برداشتن مو با روش‌هایی که موجب کندن موها از ریشه می‌شود را به مدت ۴-۳ هفته پیش از درمان محدود کنید. به این دلیل که لیزر، ریشه موها را هدف قرار می‌دهد و با برداشتن موها به روش اپیلاسیون یا الکترولیز، ریشه موها به طور موقت از بین می‌رود. در این مدت می‌توانید از روش اصلاح (Shaving) یا استفاده از کرم موبر یا روش‌هایی که تنها مو را از سطح پوست برمی‌دارند، استفاده نمایید.
همچنین باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب (به شکل حمام آفتاب) به مدت شش هفته قبل و بعد از درمان پرهیز کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب، احتمال بروز عوارض پس از درمان را افزایش می‌دهد.

در حین عمل لیزر موها

پیش از عمل، سیستم لیزر با توجه به رنگ، ضخامت و موقعیت موها و همچنین رنگ پوست تنظیم می‌شود. بسته به منبع لیزری که به کار می‌رود، شما و پزشک یا تکنسین باید از محافظ چشم استفاده کنید.
دستگاه لیزر Alexandrite دارای سیستم خنک کننده منحصر به فرد DCD است که قبل از هر پالس لیزر، روی پوست اسپری می‌شود و آن را خنک می‌کند. این کار موجب می‌شود که اشعه لیزر راحت‌تر به پوست نفوذ کند. همچنین با وجود این اسپری خنک کننده، احتمال آسیب رسیدن به پوست و یا ایجاد عارضه به حداقل ممکن می‌رسد.
هر جلسه، بسته به ناحیه تحت درمان ممکن است چند دقیقه تا یک ساعت به طول انجامد. وقتی عمل لیزر به پایان رسید ممکن است به شما کرم‌ها یا لوسیون‌های ضد التهاب یا Ice Pack داده شود. جلسات درمان با فاصله حدود ۴ تا ۶ هفته هماهنگ می‌شوند.

پس از عمل لیزر موها

در روزهای اول پس از درمان (جلسه‌های اول و دوم) ممکن است رشد موها حتی بیشتر از قبل به نظر آید که کاملاً طبیعی است اما پس از یک تا دو هفته، موهایی که تحت درمان قرار گرفته‌اند ریزش می‌کنند. تا حدود ۶-۴ هفته بعد، دسته جدیدی از موها ظاهر می‌شوند. رشد موهای جدید به صورت قابل ملاحظه‌ای کمتر از قبل است. همچنین فولیکول‌های کمتری ظاهر می‌شوند و موهای جدید نسبت به قبل نازک‌تر و نرم‌تر خواهند بود. درمان‌های بعدی، نتیجه را کامل می‌کند و رشد موها را به طور دائمی کاهش می‌دهد.
پس از درمان باید از کرم‌های ضد التهاب و ضد آفتاب استفاده کرد. کرم ضد التهاب حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از درمان و کرم ضد آفتاب نیز باید به مدت ۳-۲ هفته پس از درمان، روزانه سه بار در روز استفاده شود.