مراسم استانی گرامیداشت روز جهانی ماما با حضور ماماهای بخش های دولتی و خصوصی استان در تالار دکتر بسکی دانشگاه با سخنرانی دکتر ریاحی رئیس دانشگاه و معاون درمان برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه ضمن تبریک روز ماما از دستارودهای عظیم این قشر در دو دهه اخیر که باعث کاهش آسیب های ناشی از بارداری در کشور شده است تشکر و قدردانی کرد.

وی به استفاده از تمام ظرفیت های آموزشی برای تغییر رفتار در مادران تأکید کرد و گفت تمام پتانسیل دانشگاه برای ارتقای فرهنگ باروری و افزایش زایمان طبیعی در سال ۹۴ همراه شما ماماهای عزیز خواهد بود.

رییس دانشگاه از همتی که در کاهش سزارین در استان انجام شد تشکر کرد و گفت :همراهی بیمارستان های خصوصی استان را در این زمینه بسیار مثمر ثمر بوده است.

قبل از سخنان رئیس دانشگاه، معاون درمان به نقش ماما در سلامت جامعه اشاره کرد و گفت از زمان آغاز برنامه تحول سلامت که ترویج زایمان طبیعی یکی از بندهای مهم آن بوده است نقش ماما بیش از پیش در عرصه سلامت پر رنگ تر شده است.

معاون درمان به نقش پر رنگ ماماها در برنامه تحول سلامت اشاره کرد گفت چند تا از بیمارستان های خصوصی استان با رایگان کردن زایمان طبیعی همکاری بسیار خوبی در بخش مامایی داشتند.

در پایان مراسم از ماماهای نمونه استان تجلیل شد.